Трудове виховання дитини у сім’ї

Трудове виховання дітей має здійснюватися у відриві від сімейного виховання. У сім’ї є сприятливі умови для формування у дітей працьовитості. Це насамперед наочність, доступність різноманітної домашньої праці, щодня здійснюється дорослими на очах у дитини, відчутність результатів цієї праці, можливість для дитини систематично брати участь у цій праці, працювати разом із дорослими.

У спільній зі старшими членами сім’ї трудової діяльності дитина, наслідуючи старших, швидше опановує трудові навички, переймає раціональні прийоми роботи. Праця разом із батьками приносить дитині радість.

Участь у господарсько-побутовій праці дозволяє дитині реально відчути свою причетність до турбот сім’ї, відчути себе членом сімейного колективу.

У сім’ї дитина чує розповіді батьків про свою працю та виробничу діяльність інших людей.

Щоб батьки могли здійснювати трудове виховання у сім’ї у єдності з дитячим садком, вони мають добре знати, які завдання трудового виховання ставляться ” Програмою виховання у дитсадку ” , знати практику трудового виховання у дошкільному установі.

Багато дає наочне ознайомлення батьків із постановкою трудового виховання у дитячому садку

Одна з форм спільної роботи дитячого садка та сім’ї з трудового виховання дітей – залучення їх до тієї конкретної допомоги, яку надають батьки дитячому садку: благоустрою приміщення та ділянки, виготовлення навчального, ігрового та іншого обладнання. Зазвичай цю роботу батьки виконують у відсутності дітей та не використовують її з виховною метою.

Важливо організувати працю батьків таким чином, щоб діти могли не лише спостерігати її, а й брати участь у ньому.

Систематична робота з батьками, єдність педагогічних впливів на дитину дитячого садка та сім’ї дозволяють добиватися хороших результатів у трудовому вихованні дошкільнят.